Web Sitem Neden Google’da Görünmüyor?

Web Sitem & Web Sitesi Neden Google’da Görünmüyor? Bunlar bazı arkadaşların karşılaştığı sorulardan bazıları. Belki siz de sık sık bu tür şikayetler duyuyorsunuzdur. Google arama motorunun ilk sayfasında görünmek gerçekten de her çevrimiçi iş insanı için bir önceliktir ve iş beklentileri için çok önemlidir. Ancak gerçek şu ki, arama motoru kullanıcılarının %75’inden fazlası ilk sayfadan arama yapmıyor ve doğru arama sonuçları alıyor. Bu, birçok kişinin web sitesinin Google’ın ilk sayfasında görünmesini istediği, ancak bir hile kullanarak anlaşılabilir bir durumdur.

Öncelikle Google’ın gazetelere göre farklı bir çalışma şekli olduğunu vurgulamak istiyoruz. Bu iki sürecin birbirine bağlı olduğunu ve aynı konsepti paylaştığını hissedebilirsiniz: Belirli bir miktar para ödersiniz ve işletmeniz hemen öne çıkarılabilir. Gazetede belirli bir miktar para ödeyebilirsiniz, bugün işletmenizin reklamını yapın, ertesi gün ilk sayfada görünsün. Bir sayfadan diğerine bilgi bulabileceğiniz Finder size bir gazete sayfası gibi görünebilir. Ancak arama motorlarının çalışma şekli gazetelerle aynı değildir. Bugün bir web sitesi oluşturup ertesi gün Google’ın ilk sayfasında görünmesini bekleyemezsiniz.

Web sitesi neden Google’da görünmüyor?

Google arama motorunun karşınıza çıkan basit sayfasının arkasında Google tarafından oluşturulmuş ve internet aramalarının ihtiyaçları için çok dikkatli bir şekilde test edilmiş karmaşık bir sistem bulunmaktadır. Sistem, her ay yüz milyardan fazla aramayı görüntüleyecek şekilde tanımlanmıştır. Ve yeni iş web siteniz bunlardan sadece biri.

Ünlü Fransız yazar François Rabelais de “beklemek isteyenler için her şey vaktinde gelir” demişti. Aynı şekilde arama motorlarında bir numara yapmak istiyorsanız. Bunu başarabileceğiniz anlık bir süreç yoktur. İş web sitenizin başarısı doğal olarak gelene kadar beklemeniz (ve web sitenizi sürekli olarak optimize etmeniz) ve sürecin tadını çıkarmanız yeterlidir. Sahip olduğunuz başarı için ivme.

Google Arama Motoru nasıl çalışır?

İşletmenizin web sitesinin neden Google’da görünmediği hakkında daha fazla bilgi edinmek için öncelikle arama motorlarının nasıl çalıştığını bilmek iyi bir fikirdir. Çevrimiçi olarak yapılan aramalar her zaman internet ağından başlar. İngilizce’de ağ, birbirine bağlı dev bir örümcek ağı gibi çok geniş bir ağa atıfta bulunarak “web” olarak adlandırılır. Peki, internetteki işletmeniz de geniş bir ağdaki bir site veya yeri ifade eden bir “web sitesi” ile temsil edilmektedir.Bu ağ çok geniştir. Bu incelemenin yazıldığı an itibari ile internet ağında sayıları giderek artan 60 trilyon farklı sayfa var! O halde, web siteniz ağda nasıl düzgün bir şekilde bulunabilir? Google, internette 1’e 1, 1 sayfadan diğerine göz atmak için “web crawler” adlı bir robot kullanır.

Arama sonuçları verileri daha sonra toplanır ve içeriğe ve diğer faktörlere göre düzenlenir. İstediğiniz sonuçları elde etmek için, anahtar kelime aramalarına dayalı olarak ne demek istediğinizi anlamak için Google’ın arama motoru algoritmasını deneyin. Algoritma, aramanızı yazım eşleştirme, eşanlamlılar, otomatik tamamlama arama, sorgulama, anlama yöntemi ve Google Anında Arama gibi çeşitli özellikleri kullanarak açıklar. İlgili arama sonuçlarının bir listesini bulduysanız, bu talimatlardan Google, dizinine göre ilgili arama sonuçlarını seçecektir.

Bir sonraki adım, 200’den fazla farklı faktöre dayalı Derecelendirme sürecidir.

Site ve sayfa kalitesi, içerik tazelik düzeyi, yetişkinlere uygun içerik sıralaması için güvenli arama modu, kullanıcı içeriğine göre kullanıcı içeriği ve bulunduğunuz yere ve dile göre eşleştirme çok önemli noktalardan bazılarıdır. Daha da şaşırtıcısı, tüm bu arama süreci sadece 1/8 saniye içinde gerçekleşiyor! Bu nedenle, işletme web sitem neden hala Google’da görünmedi?

Daha önce de söylediğimiz gibi, bu sadece an meselesi. O para bir iki gecede web sitenizin Google arama motoru sayfasında görünmesini sağlayamaz. Google’ın gelecekte web sitenizi kesinlikle göstereceği anlamında zaman kesin bir şeyse, şu soru size geri döner: Google’ın sitenizi ilk sayfada görünmeye değer olarak değerlendirmesi için web sitenizde zaten ne var? Aşağıda, web sitenizin neden Google’da görünmediğine dair üç olasılığımız var.

1. Bu web sitesinin mimarisi hazır değil

Evet, site mimarisi hala hazır değil. Yalnızca ucuz ve iyi bir mimariye sahip olmayan web sitesi oluşturma hizmetleri bulabilirsiniz. Birçok kişi, web sitesinin arama motorlarındaki sıralamasını yükseltmeye fazla odaklanmadıkları görüşünden dolayı web sitesi mimarisinin önemini anlamıyor. Aslında, web sitenizin bulunması daha kolay hale gelirse, bu işletmeniz için bir avantaj olmaz mı?

Meta ve alt metinlerde istediğiniz anahtar kelimeleri ekleyerek web sitenizi optimize etmeye başlayabilirsiniz. Bu bölüme eklenen anahtar kelimeler, arama motorlarının alaka düzeyine göre sitenizi internette bulmasını kolaylaştıracaktır. Bunun dışında, yeterli sayıda URL’yi veya okunması kolay URL adreslerini de web sitenizin sayfalarına yönlendirmeniz gerekir.Web sitenizin mimarisini en iyi durumda tutmaya devam etmek için, arama motoru oluşturucularının özel uygulamalarını kullanmanıza gerek yoktur. Bu uygulamaya Google Web Yöneticisi Aracı adı verilir ve web sitenizin optimizasyona ihtiyaç duyan herhangi bir bölümünü teşhis edebilir.

2. Daha az popüler olan web siteleri.

Küçümsemek istemem ama çok popüler olmadığı için işletmenizin web sitesinin Google’da görünmemesinin nedenlerinden biri bu olabilir. Neden böyle? Web Sitesi Bandwagon popülaritesi web sitenizin sıralamasını etkiler. Web sitenize gelen müşteri sayısı kadar sosyal medyada web siteniz hakkında konuşan kişilerin sayısı da önemli bir rol oynamaktadır.

Bu nedenle, web sitenizi tanıtmanız gerekir. Tıpkı bir ağaç gibi, tedavi edilmezse düzgün bir şekilde büyümeye devam edemez, değil mi? Sitenizi popülerleştirmenin ve kullanıcıları web sitenizi ziyaret etmeye çekmenin birçok yolu vardır. Facebook, Twitter veya Google+ gibi sosyal medyayı kullanmak ne kadar kolay. İşletmenizle ilgili en son haberlerle veya yalnızca faydalı ipuçlarını paylaşarak bu sayfayı güncellemeye devam edin. Gerekirse, web sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek için çevrimdışı reklam kampanyaları yürütmeye bile başlayabilirsiniz.

3. Site nadiren güncellenir.

Sadece sosyal medya sitelerinin değil, sitenizin de düzenli olarak güncellenmesi gerekiyor. Sıklıkla modası geçmiş bir web sitesine sahip büyük bir şirket mi görüyorsunuz? Size bir sır veriyoruz: Eski bir işletme web sitesi şirketinizin imajını etkileyebilir. Aslında, bazen kötü bir görünüme sahip bir web sitesine sahip olmaktansa hiç web sitenizin olmaması daha iyidir.

Web siteniz, güncellenmesi gereken nadir şirket profili web siteleri kategorisine giriyorsa, bir şirket blogu geliştirmeye başlayabilirsiniz. Bu blog işinizle ilgili ipuçları, güncellemeler, şirket için basın bültenleri gibi konular içerebilir. Ardından, diğer kullanıcıların okuması için bu makaleyi sosyal medya hesaplarınız aracılığıyla paylaşmanız gerekir.

4. Son Zamanlardaki Türkiye’ye Özel Arama Sonucu Güncellemeleri

Google Forumunun resmi Türkiye Moderatörü Kemal, Şu yanıtında ‘Google Türkiye; Arama sonuçlarına özel olarak yapılan bir işlemin ve sürekli spam ile uğraşıldığının bir deyiminden bahsetti. Türkiye’deki spam siteler adında açılan Web master forumundaki soru konusu, resmi Türkiye moderatörü tarafınca;

“Bu aralar spam siteler ile ilgili şikayet konuları mevcut ve bunları google’a iletiyoruz. Evet, Türkiye’de şu anda fazlaca spam girişimleri var. Arama sonuçlarını etkilediğini düşündüğünüz siteler varsa bunları kendi bireysel girişimlerinizle şikayet edebilirsiniz. Fakat, büyük çaplı arama manipülasyonunu takip ediyor ve google’a bildiriyoruz. Daha fazla detay verirseniz bu konuyu da google çalışanlarına iletebiliriz. Sevgiler.” Diyaloğu üzerine, kulağa gelen pek çok iddia ve duyumlarda, Google Türkiye ekibinin, uluslararası değil, yalnızca Türkiye verilerindeki spamı göz altına almak için, büyük bir arama sonucu güncellemesine girdiği yönde.