Bir web sitesi oluşturma projesi gönderirken bir web sitesinin fiyatını belirleme konusunda hiç kafanız karıştı mı? Web tasarımcıları, web yöneticileri, acemi serbest çalışanlar için bu, potansiyel müşterilere web sitesi fiyatları sağlama konusunda kesin kararlar verirken genellikle kafa karıştırıcıdır. Bazen verilen fiyatın sunulan web sitesinin türüne göre uygun olması konusunda kafaları karışır.
Bir web sitesi yapma konusunda birçok faktör belirleyici olabilir. Ve bir tasarımın fiyatını belirlemenin, tasarım hizmeti veren şirketler veya serbest çalışanlar tarafından uygulanan birçok yolu vardır. Bazıları web sitesi paketinde fiyatlar sağlar. Sayfa sayısına göre olanlar veya sabit fiyatı belirleyenler var. Bir de saatlik ya da günlük tarifeye göre belirleyenler var. Öyleyse, bir web sitesi üreticisi bir web sitesinin fiyatını belirlerken hangi argümanları dikkate almalıdır?
Bir teklif için bir web sitesinin fiyatını belirlemede referans/düşünce olarak kullanılabilecek temel şeyler aşağıdadır.
Fiyat web konsept tasarımını tanımlayın
Tasarım konseptinin fiyatı düşünüldüğünde bu çok göreceli bir şey. Yine de bir tasarım konseptinin ne kadar özgün ve parlak olduğunu tahmin edebiliyoruz. Bir tasarımcının müşterilerine sunduğu tasarım konseptini tanımlayabilmesi gereken yer burasıdır.
Bir web sitesi fiyatı belirlenirken sadece fikir ve görsellik ile sınırlı değildir. Ancak, bir web sitesinin menülerinin ‘görünüm ve his’, iyi düzen , gezinme akışı ve yerleşimi gibi başka şeyleri de içerir. Ayrıca site haritası, slogan seçimi ve tasarımın hesaplanması gibi birçok bileşen tüm web tarayıcılarında erişilebilir olacaktır. Bununla da kalmıyor, web sitesi kullanılan Web CMS Sistemi ile ne kadar uyumlu? Uyumlu olmaları için CSS, Javascript ve diğerleri gibi kodlar dikkate alındığında hiçbir “hata” veya hata olmayacaktır.
Yukarıdaki şeylerden, sahip olduğumuz yetenekleri belirleyebilir ve ayarlayabiliriz ve bunları tasarım konseptini oluştururken ortaya çıkan günlük çalışma maliyetlerinde dikkate alabiliriz.
Materyal tasarım fiyatını belirleyin
Tasarım malzemelerinin fiyatı, fotoğraf seanslarının fiyatını, stok görüntülerin satın alınmasını, hem statik hem de Flash animasyonlu banner reklamların oluşturulmasını, ek yazılım lisanslarının satın alınmasını, metin yazarlığı ücretlerini, makaleleri, multimedya vb.
Web materyali, iyi ve profesyonel materyal oluşturarak üzerinde çalışılan web sitesinin kalitesini artırabilecek bir web sitesi için belirleyici bir faktördür.
İstemci için doğru barındırma sunucusunu seçme
Genellikle web oluşturma hizmetleri, müşteri web sitesi verilerini, yapılan web sitesinin türünü dikkate almadan ve daha sonra web verilerinin barındırma üzerine yerleştirilmesi uygun değilse, web sitesi sahibinin iyi adını dikkate almadan web barındırma üzerine yerleştirir.
Uygun bir web barındırma sunucusu nasıl belirlenir?
Misal; Bir şirket/müşteri, sahip oldukları işin klas/saygın/gerçek olarak sınıflandırıldığı bir şirket web sitesi oluşturursa. Dolayısıyla hosting sunucusuna yerleşim de VPS (Virtual Private Server) Hosting türü gibi daha iyi bir sunucu gerektirir. Bu, daha sonra ziyaretçilerin/kullanıcıların web sitesine eriştiklerinde, Paylaşımlı Barındırma (birçok başka kullanıcı tarafından paylaşılan bir sunucu) kullanmaktansa alt sunucu kesintilerinden daha güvenli bir şekilde web sitesine erişilebilmesi için tasarlanmıştır.
Aynı şekilde topluluk web siteleri, portal web siteleri, çevrimiçi mağaza web siteleri (E-Ticaret), web forumları ve benzerleri için. Bu tür web için, yüksek erişim düzeyine sahip web sitelerini yönetebilecek bir VPS Sunucusu ve Dedicated Sunucu kullanılması şiddetle tavsiye edilir.
Paylaşımlı Barındırma gibi bir barındırma sunucusuna yerleştirme, web sitesi erişim düzeyini etkiler. Sorun şöyle olabilir; sık sık web sitesinin kapanması, CPU Limitinin (CPU Kullanım Limiti) aşırı kullanımı nedeniyle Hesabın Askıya Alınması, bant genişliği eksikliği vb.
Bu arada, yalnızca birkaç sayfası olan ve az miktarda trafiği olmayan küçük ölçekli web siteleri için paylaşımlı barındırma kullanabilirsiniz.
Yukarıdaki örnekten, oluşacak maliyetleri hesaplayabiliriz.
İstemci Desteği
Bu, çoğu potansiyel müşteri tarafından dikkate alınan en önemli şeydir. Müşterilerin iletişim kurmasını kolaylaştırmak için net bir iletişim adresi sağlamak, müşteriler için en önemli şeydir. Web oluşturucularından istemcilere kadar pek çok türde destek hizmeti vardır, örneğin: İçeriği güncelleme, Web Bakımı, Doğrudan ve dolaylı olarak eğitim sağlamak için Danışmanlık.
Fiyat belirlenirken ne kadar süreyle ücretsiz hizmet verdiğinizi belirleyin, içerik güncelleme, bakım vb. veya tam tersi bu tür işler için oranı ne kadar belirlersiniz. Bu fiyat hesaplaması, günlük maaş/gelir ortalama maliyetine göre ayarlanabilir.
Doğru web sitesi fiyatının belirlenmesinde sonraki hizmetlerin sunumunda oldukça etkilidir. Verilen fiyatın gelecekte müşterilerle olan ilişkinizde kötü bir şey olmasına izin vermeyin.